mandag den 3. maj 2010

Min mening om tilsviningen af Pia K. på Facebook

Det fine ved demokratiet er, at vi har lov at være med til at bestemme og ret til at sige vores mening. Jeg har fx lov at sige, at Pia Kjærsgaard er en meget magtfuld kvinde, der sammen med sit parti og regeringen har ført Danmark i en retning jeg ikke bryder mig om. Det er min og alle andres ret i skrift og tale at give udtryk for sin mening.
På Facebook laves der grupper for alt muligt og man bliver inviteret til de mest mærkelige ting. Fx blev jeg på et tidspunkt inviteret til at være med i gruppen Danmarks løver. Jeg kiggede lidt på gruppens FB-profil og fandt hurtigt ud af, at det ikke var noget jeg havde lyst at deltage i. Godt nok var gruppen og jeg enige om ikke at kunne lide Pia Kjærsgaards politik, men måden at udtrykke dette på var vi ikke enige om. Der var på daværende tidspunkt tegninger af Pia Kjærsgaard som nazist.
Jeg glemte denne gruppe indtil omtalen af den i medierne i forbindelse med tilsviningen af Pia Kjærsgaard på Facebook. En anden gruppe var opstået med det "intelligente" navn Fuck Pia Kjærsgaard. Her svinede medlemmerne Pia Kjærsgaard til, de kaldte hende luder og truede hende med voldtægt og mord. Selvom jeg ikke er enig med Pia, så gør det mig både vred og ærgerlig, at hun skal lægge ryg til sådan nogle udtalelser. Pia Kjærsgaard er en dansk politiker, valgt af en del af det danske folk. Husk det! Desværre er hun også en yderst dygtig politiker, hvilket hendes store indflydelse i dansk politik de sidste mange år beviser.
Hvis Pia Kjærsgaard skal fra magten, så skal det gøres med argumenter, saglige argumenter, vel at mærke! Det gavner ingen, der ønsker en anden politik, at ignoranter, der ikke har andet end trusler om vold og død at byde på, sviner debatten til. Jo, det gavner måske Pia og DF, men det var vel næppe meningen?!
Egentlig er det jo tankevækkende, at debatten fra disse deltagere i tonen minder om den man kan finde hos grupper fra den yderste højrefløj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ansigt

Mit ansigt er ikke mit ansigt jeg plejede at kende mit ansigt og selvom det godt nok forandrede sig lidt med tiden fordi alderen ændrer os ...