lørdag den 22. maj 2010

Saml selv din regning op, Lars, for jeg kan ikke!

Det siges, at vi alle har haft gavn af de gode år før krisen, men det passer ikke. Min indtægt blev udhulet i disse år, fordi priserne steg meget mere end min pension. Desuden blev mine penge mindre og mindre værd i forhold til andre gruppers pga. satspuljen. Derudover mister jeg pga. den gensidige forsørgelsespligt flere tusind kr. månedligt fordi jeg er gift.

Jeg er altså en af dem, der har stået og set på, mens det hed sig at danskerne bare blev rigere. Når du siger at vi alle skal leve af det vi har nu i de næste 730 dage, passer det ikke. Du har jo ikke sat lønstigningerne ud af kraft. Folk i arbejde vil stadig få lønstigning, selvom regulering af skat er sat i stå i to år. Sådan en som mig, der har 129.996 kr. brutto, skal derimod have et indtægtsstop de næste to år.
Når jeg tager udgangspunkt i min egen økonomi er det ikke for at fremhæve mig selv, blot som et eksempel. Jeg ved at andre i det danske samfund har endnu mindre end jeg har. Det gør jo ikke just sagen bedre!
Du går 5 % ned, men ærligt talt, det kommer du jo ikke til at mærke. Du kommer ikke til at mangle noget som helst. Vil du have min respekt, skal du leve for en bruttoindkomst på 130.000 kr.

Pga. min lave indtægt er jeg vant til at passe på pengene. Det er ikke mig og mine lige, der har soldet opsvinget op og givet penge ud til skattelettelser og luftkasteller, så saml du bare din regning op, men lad være med at smide den i min postkasse. Jeg har sgu ikke råd til at betale den, Lars!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ansigt

Mit ansigt er ikke mit ansigt jeg plejede at kende mit ansigt og selvom det godt nok forandrede sig lidt med tiden fordi alderen ændrer os ...