mandag den 29. marts 2010

Førtidspensionister til kamp mod ægtefælleafhængigheden

Tænk dig at du møder din store kærlighed og I beslutter at flytte sammen. Alt er lutter idyl indtil du opdager, at du vil blive trukket flere tusinde kroner i din månedlige indkomst i det øjeblik I bliver samboende.
Som om det ikke er nok: Hvis I vælger at flytte sammen alligevel, bliver der trukket i din indkomst, hver gang din samlever/ægtefælle tjener lidt ekstra. Du føler dig derfor som en økonomisk klods om benet på det menneske du elsker og din ægtefælle får en opgivende følelse af, at det ikke kan betale sig at yde ekstra.
Sådan er virkeligheden for førtidspensionister og andre på overførselsindkomst.
Synes du at ethvert menneske har ret til selvstændighed og værdighed, vil jeg bede dig om at gå ind og læse Liliane Morriellos indlæg om ægtefælleafhængigheden og om at støtte hendes underskriftindsamling på nedenstående link.
http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Ansigt

Mit ansigt er ikke mit ansigt jeg plejede at kende mit ansigt og selvom det godt nok forandrede sig lidt med tiden fordi alderen ændrer os ...