onsdag den 23. juni 2010

Det gode menneske

Hvem er det gode menneske
er det den der er nyttig og from
eller den der utilpasset, umulig
modtager menneskers dom

Hvem har visdom til at se
hvem der giver godt til verden
er ikke de smukkeste sange sunget
af de som kendte smerten

Så tag mit hjerte i dine hænder
hvisker Tove fra himmelens port
når smerten skærer vildt i mit bryst
og maler min verden sort

Og Edith, den lille franske spurv
der leved’ i misbrug og hor
trøster mig trofast fra graven
når jeg pines og slet ikke tror

Og Elvis og Janis og Freddy
der brændte lyset i begge ender
fortolker lidenskaben og smerten
som aldrig svigtende venner

Den gode er ikke den frelste
med de nydeligt vaskede hænder
men den der giver sit hele selv
i et liv der smerter og brænder

© Laila Ammitsbøl

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ansigt

Mit ansigt er ikke mit ansigt jeg plejede at kende mit ansigt og selvom det godt nok forandrede sig lidt med tiden fordi alderen ændrer os ...