onsdag den 9. september 2015

Det banker på vores dør

Jeg ser ingen anden løsning på flygtningeproblemet end at de europæiske lande står sammen og hjælper hinanden med at hjælpe flygtningene. Det er så beskæmmende at se danske politikere, der pure nægter at vi skal tage vores del.

Det hele er blevet så polariseret nu. Almindelig fornuft er sat ud af kraft. Møder du et medmenneske på din vej skal du opføre dig ordentligt, men det godheds-cirkus der foregår lige i øjeblikket, får jeg faktisk kvalme af. "Vores flygtninge" siger de og kører på tværs af Danmark for at gøre gode gerninger, som de bagefter kan rose sig af på Facebook og i diverse medier.

"Vores flygtninge" lyder lidt som "vores hund" og det skurrer ærligt talt fælt i mine ører, når man omtaler sine medmennesker på den måde. Mon ikke hvert og et menneske bare er sin egen og ikke nogens? Eller tror man, man køber sig ret til at eje og omklamre, fordi man dukker op i Rødby med en pose rundstykker og lidt aflagt tøj? Spørger man overhovedet til flygtningenes behov, eller er det slet ikke deres behov der tæller, når det kommer til stykket? 


Måske de ægte gode gerninger gøres helt i stilhed, uden mikrofoner og rullende kameraer og uden nogensinde at blive nævnt på Facebook....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ansigt

Mit ansigt er ikke mit ansigt jeg plejede at kende mit ansigt og selvom det godt nok forandrede sig lidt med tiden fordi alderen ændrer os ...