søndag den 17. oktober 2010

En hverdag du ikke kender

Der er en hverdag du ikke kender
du som ser mine skriverier på nettet
og tænker
hvorfor er hun førtidspensionist
kunne hun ikke godt lige
slå en græsplæne
gå et ærinde for en gammel
arbejde 15 eller 20 timer om ugen
kunne hun ikke give sit lille bidrag til sit betrængte fædreland
i stedet for at leve af de penge vi andre tjener
i stedet for at gå uvirksom omkring
i stedet for at sidde ved sin computer og blogge

Jeg forstår dig godt
på sin vis
men der er en hverdag du ikke kender
skrøbeligheder jeg ikke viser
fordi de er pinlige
fordi også jeg har brug for at have en facade
og vise mit værd
derfor tegner jeg et billede
af den jeg gerne ville være
og giver dette andet jeg liv i cyberspace

Der er en hverdag du ikke kender
for selv mine bedste venner
må ikke se vanvidsskrigene
mine egne gale knytnæver der banker mod min krop
stresstærsklen der er på højde med en fluelort
alt det jeg slet ikke vil nævne her

Så når du kigger i din pengepung
og derefter skæver olmt til mig
og indigneret spørger hvorfor du skal betale
så kan jeg kun sige
der er en hverdag du ikke kender

©Laila Ammitsbøl

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ansigt

Mit ansigt er ikke mit ansigt jeg plejede at kende mit ansigt og selvom det godt nok forandrede sig lidt med tiden fordi alderen ændrer os ...