torsdag den 8. august 2013

Storby storby nok nok

Bevingede guldheste på søjler
hængelåstyngede broer
stenansigter
museer slotte

Eiffels tårn
Pauls katedral
Karls Bro

Sangstjerner på plakater
operaer balletter
historie konger
pompøse alleer
kultur til kvalmepunktet

Platugler
tyveknægte
tiggere med bedøvede hundehvalpe
Iphones til salg på snuskede gadehjørner

Haute couture
vimsedamer med pyntehunde
blærerøve i Ferrarier

Forduft forsvind

Stå stille Metro
størkn mylder

Giv mig
stilhed
Vesterhavsskvulp
briser i bøgetoppe
udsyn over vidtstrakt hav
åbne marker
frisk luft i forurenede næsebor

Skru ned
Skru ned

©Laila Ammitsbøl




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ansigt

Mit ansigt er ikke mit ansigt jeg plejede at kende mit ansigt og selvom det godt nok forandrede sig lidt med tiden fordi alderen ændrer os ...