torsdag den 7. november 2019

MTX


Det bliver ikke lige nu jeg skriver mit store værk
ikke lige nu jeg lægger tanker på papir
ikke nu jeg magter at lade kreativiteten flyde gavmildt

Det bliver ikke lige nu
jeg får trænet min krop
og læst den der bog af Naomi Klein

Men det er nu jeg slæber fødder
i langsomme spor på et køkkengulv
og tager opvasken
en tallerken
et suk
en tallerken
et suk

Og det er nu giften spreder sig i min krop
men endnu ikke nu den helbreder
og det er nu min tanke er uvant langsom
og trætheden er en dis om mit sind

Og det er nu jeg savner
endnu mere end vanligt
min søster
og min bror

Og det er nu det gør ondt langt ind i sjælen
at jeg er mere til besvær end til glæde

Og det er nu jeg næsten ikke har kræfter til at tro
jeg engang får mit liv tilbage

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ansigt

Mit ansigt er ikke mit ansigt jeg plejede at kende mit ansigt og selvom det godt nok forandrede sig lidt med tiden fordi alderen ændrer os ...